Satovi joge

ASHTANGA JOGA – MYSORE STIL – uživo u shali

Mysore stil vježbanja podrazumijeva vježbanje pod nadzorom i uz pomoć učitelja u grupi vježbača. Učitelj uvodi vježbače u tradicionalnu praksu Ashtanga joge specifičnim jogijskim načinom disanja te Pozdravima suncu kojima započinje svaki sat. Nakon što vježbač Pozdrave suncu uspješno savlada (što podrazumijeva točan redosljed pokreta povezan s odgovarajućim disanjem), učitelj ga malo po malo vodi dalje kroz zadanu seriju položaja u kojoj se nijedan položaj ne preskače. Napreduje se polako i pametno, sve što je potrebno modificirati se modificira kako bi se praksa prilagodila individualnim potrebama svakog vježbača. Praksa je u početku nešto kraća, a vremenom se produžuje kako vježbač dobiva i savladava nove položaje.

Ovaj stil vježbanja funkcionira slično privatnom satu, ali unutar grupe. Vježba se u tišini, čuje se jedino specifičan zvuk disanja i pokoja učiteljeva uputa. Svaki vježbač vježba u vlastitom tempu, unutar vlastitih mogućnosti, a učitelj je cijelo vrijeme prisutan i promatra napredak, asistira u položajima i ukazuje vježbačima na detalje kako bi im praksa postala što kvalitetnija. Vremenom vježbači razviju svoju osobnu praksu, što je i jedan od ciljeva ovakvog načina vježbanja: da se vježbači osamostale i dobiju alat koji mogu nositi svugdje sa sobom.

Ashtanga je originalni dinamični stil vježbanja iz koje se razvio niz drugih i svakog je dana prakticiraju tisuće ljudi diljem svijeta. Ovaj način vježbanja je prikladan za potpune početnike, kao i za vježbače s iskustvom. Pridružite nam se i vi i postanite dio prekrasne živuće tradicije! Svi su dobrodošli!

Napomena: vježbači mogu doći u različita vremena na ovaj sat, ovisno o tome koliko im dugo traje praksa, no najkasnije pola sata nakon službenog početka sata.

FROM HEAD TO TOE JOGA SAT – uživo u shali

From head to toe ready to grow / From head to toe let it go – dva sata sličnih naziva koja nudimo u jutarnjoj i večernjoj varijanti, inspirirana su poznatom mjesečevom sekvencom, mukti yogom te restorativnim elementima, a upotpunjeni iskustvima naših učitelja nude 75 minuta vođene prakse koja teži iskustvu prisutnosti. Vježba se u tišini, čuje se jedino specifičan zvuk disanja i učiteljeve upute. Sat započinje svjesnim disanjem te završava meditativnom tišinom. Češće se upotrebljavaju i pomagala poput remena, cigle ili deke.

Ovaj način vježbanja je prikladan za potpune početnike, kao i za vježbače s iskustvom stoga su na ove satove dobrodošli svi bez obzira na dosadašnje iskustvo u vježbanju joge!

SUPER SENIOR JOGA – uživo u shali

Super Senior joga sat je sat prilagođen vježbačima starije životne dobi, bez obzira na prethodno iskustvo u vježbanju joge. Na satovima se služimo ciglicama, dekicama i remenjem kao pomagalima u izvođenju položaja, tempo sata je polagan i svaki je položaj prilagođen individualnim potrebama vježbača. Joga praksa nije namijenjena samo mladim osobama, ukoliko želite revitalizirati tijelo i osnažiti duh, ovaj je sat odličan izbor.

JOGA NIDRA – uživo u shali (unutar Specijala petkom)

Jogijski san ili yoga nidra jedna je od najpoznatijih i vrlo moćnih drevnih tehnika pratyahare kojom postižemo potpuno, duboko i iscjeljujuće opuštanje koje uključuje fizičku, emocionalnu i mentalnu razinu našeg bića. Osim opuštanja događa se i duboko unutrašnje restrukturiranje u kojem možemo otpustiti neka stara uvjerenja, otpustiti energetske blokade i neizražene emocije te time podržati ozdravljenje i preporoditi se. Yoga Nidra je vođena tehnika koja nas glasom učitelja uvodi u posebno stanje receptivnosti u kojem postavljemo novu namjeru svog srca i svog osobnog razvoja. Postavljenjem namjere, sankalpe, sijemo sjemenke promjene koju želimo u svom životu, te osnažujemo vlastitu intuiciju, kreativnost i pozitivnu energiju.
Sat se odvija jednom mjesečno u sklopu Specijala petkom. Svi su dobrodošli!

PRANAYAMA I MEDITACIJA – uživo u shali (unutar Specijala petkom)

Kako praksa jogijskih položaja (asana) služi da se pročisti fizičko tijelo, tako praksa pranayame služi da se pročisti energetsko tijelo, dok meditacijske tehnike pročišćavaju um.

Prana je u jogijskoj tradiciji u isto vrijeme naziv za životnu energiju koja kola našim tijelom, a koju u tijelo unosimo prvenstveno disanjem, i ujedno i naziv za sam dah. Pranayama (doslovno: oslobađanje daha/oslobađanje energije) je naziv za jogijske tehnike disanja koje nam omogućavaju da unesemo veće količine prane u tijelo, da unesenu količinu energije duže zadržimo u tijelu te da malo po malo pročistimo energetske kanale u tijelu kojima prana prolazi i na taj način optimiziramo njezin protok. Naprednije tehnike pranayame su fokusirane na usmjeravanje prane u centralni energetski kanal (Sushumna nadi).

Praksa pranayame uz navedene dobrobiti iznimno jača fokus i umiruje um. U starim se jogijskim tekstovima često navodi kako su um i dah povezani i da, ako uspijemo ukrotiti jednog, ukrotit ćemo i drugog. Tehnike pranayame rade na produbljivanju i usporavanju daha te vremenom, nakon što se dah umiri, umiruje se i um i upravo to pranayamu čini najboljom pripremom za samu meditaciju.

Meditacija obuhvaća niz tehnika poput ponavljanja mantre, usredotočenosti na prazninu između dva daha, svjedočenja misaonom procesu i vizualizacija. Sve nas tehnike usmjeravaju prema našoj nutrini i polako rade prema tome da se neprestani vrtlog naših misli umiri kako bi mogli svjedočiti dubokom miru, dubljim razinama našeg bića. Sve su tehnike meditacije poput vrata koja vode u beskonačni prostor s one strane granica našeg uma, beskonačni prostor vječnog i istinskog postojanja.

Sat pranayame i meditacije se održava jednom do dva puta mjesečno u sklopu specijala petkom. Na svakom ćemo satu proći kroz nekoliko Kriyja (jogijskih tehnika čišćenja), nastaviti s osnovnim tehnikama pranayame te u završnici sata istraživati svoju nutrinu odabranim meditacijskim tehnikama.

Sat se odvija u sklopu Specijala petkom. Svi su dobrodošli!

KIRTAN – uživo u shali (unutar Specijala petkom)

Kirtan je najpoznatija tehnika Bhakti joge – joge posvećenosti. To je pjevanje mantri i napjeva u ritmu, uz instrumente ili bez njih. Najčešće se izvodi tako da osoba koja vodi kirtan otpjeva mantru ili napjev sama, a zatim napjev ponavljaju ostali okupljeni (tzv. call and response). Dužina pjevanja pojedinog napjeva ovisi o raspoloženju sudionika. Kirtan je meditacijska praksa u kojoj se stalno iznova vraćamo mantri, održava se u većoj ili manjoj grupi ljudi te je vrlo ugodno iskustvo. Pjevanjem mantri se u prostoriji stvara posebna atmosfera koja potpomaže razmjeni pozitivne i radosne energije između sudionika. Snaga i zajedništvo grupe i snaga mantre mogu dovesti do toga da kirtan bude vrlo intenzivno meditacijsko iskustvo u kojem se fokusom na mantru misli utišaju i time se otvara prostor za iskustvo ljubavi i unutarnjeg mira.
Program traje okvirno 60 minuta, održava se jednom mjesečno u sklopu Specijala petkom.
Nije potrebno nikakvo predznanje stoga su dobrodošli svi bez obzira na iskustvo u jogi!

PRIVATNI SAT – uživo u shali ili online

Privatni sat je visoko individualizirani sat joge koji se održava jedan na jedan s učiteljem. Bilo da se želite fokusirati na detalje u praksi, produbiti iskustvo vježbanja ili zbog specifične prirode ozljeda tražite individualni pristup, privatni satovi joge su odlični odabir. Termine i dinamiku dogovarate direktno s učiteljem.

SIVANANDA HATHA JOGA – online

Tradicionalni oblik joge – Sivananda hatha joga naglašava pravilno izvođenje položaja – asana, usklađeno disanje, izdržljivost i gipkost. Svaka se asana zadržava određeni broj udaha, a između pojedinih asana postoji kratak odmor u položaju za opuštanje. Odličan stil joge koji uči pravilnom izvođenju asana, naglašava tehnike disanja, tijelo čini gipkim i snažnim, otklanja napetosti i tjeskobu. Asane se prilagođavaju svakom vježbaču pojedinačno, poštujući njegove trenutne mogućnosti i potrebe.

Sat Sivananda hatha joge počinje disanjem – pranayamom. Tehnike disanja obuhvaćaju puni jogijski dah, naizmjenično disanje – anuloma viloma i pročišćavajuće disanje – kapalabhati.

Pozdrav Suncu koji se izvodi nakon disanja niz je kontinuiranih asana koje zagrijavaju čitavo tijelo i razgibavaju kralježnicu koja se naizmjenično rasteže i skuplja.

Nakon zagrijavanja počinje izvođenje položaja – asana koji se nižu u Sivananda seriji. Kreće se s ležećim, zatim sjedećim i završava stojećim asanama.

Sat završava dubokim vođenim opuštanjem koje je podloga za unutrašnji mir uma i tijela. Vođeno opuštanje ima tri faze. Počinje fizičkim opuštanjem, slijedi mentalno opuštanje i na kraju duhovno opuštanje koje se postiže pomoću pozitivne i neutralne vizualizacije koja će vas povesti u slobodne, otvorene i opuštene razine vašeg bića.

Hatha yoga je sporiji stil joge koji omogućava da predahnete nakon svake asane. Zbog toga je idealan stil joge za početnike i starije vježbače.

Za napredne vježbače hatha joga nudi složene varijacije osnovnih asana kao i produženo vrijeme zadržavanja tijela u određenoj asani. Na taj način, napredni vježbači vježbaju izdržljivost i samodisciplinu, a zdravstveni učinci pojedine asane postaju intenzivniji.

VINYASA FLOW JOGA – online

Vinyasa flow je moderni stil joge, prilagođen dinamici i stilu života suvremenih vježbača. Klasične joga asane vođene su dahom, teku jedna u drugu povezujući tijelo, dah i um u jedinstvenu energetsku cjelinu. No to ne znači da mu nedostaje smirujući element kojeg naglašavaju tradicionalni oblici joge. Koncentracijom na povezivanje disanja i pokreta oživljeni energetski tokovi odnose napetosti tijela i uma.

Nakon početnog centriranja i otvaranja s blagim razgibavanjem, sat vinyasa flow joge počinje Pozdravom suncu. Nastavlja se intenzivnim istezanjima u grupama asana koje naglašavaju određene dijelove tijela. Izvode se stojeće, sjedeće i ležeće asane. Svaki sat ima svoju posebnu „temu“ u kojoj se više pozornosti posvećuje pretklonima prema naprijed ili prema otraga, otvaranju kukova, vježbama ravnoteže itd . Sat završava opuštanjem u savasani. Sat vinyasa flow joge traje 75 minuta.

Vinyasa flow joga je namijenjena onima koji žele malo dinamičniji stil vježbanja. Vinyasa flow yoga naglašava tijek energije koji će s vremeno naglasiti vašu snagu i izdržljivost. Njena protočnost nosi u sebi plesni, spontani element posebnog senzibiliteta. Ako želite osloboditi kreativne potencijale svog tijela, spontanu energiju, a ostati u tradiciji joge, ovaj je stil idealan za vas.

YIN JOGA – online

Yin joga je, za razliku od aktivnih – yang oblika joge (hatha, ashtanga, vinyasa flow), pasivniji, revitalizirajući i relaksirajući oblik joge koji je usmjeren na nježno istezanje i jačanje dubokih, često rigidnih tkiva, kao što su tetive, ligamenti i mišićne ovojnice. To se postiže dugim zadržavanjem tijela u pozicijama koje su usmjerene uglavnom na otvaranje kukova i donjeg dijela leđa i usmjerenošću na dah. Iako je tijekom vježbanja yin joge tijelo pasivno, um je vrlo aktivan i fokusiran. Yin joga donosi mentalno i emotivno smirenje, odlična je priprema za meditaciju.

Sat yin joge sastoji se pasivnih, duboko opuštajućih asana koje se izvode uglavnom na podu uz minimalnu mišićnu aktivnost. Svaka asana se drži od jedne do pet minuta. Asane su usmjerene na donji dio tijela: noge, kukove i donji dio leđa, te dijelove tijela u blizini kralješnice i unutarnjih organa. Asane se prilagođavaju svakom vježbaču pojedinačno, poštujući njegove trenutne mogućnosti i potrebe. Sat Yin joge traje 60 min.

Yin joga je komplementarna aktivnijim oblicima joge te je prikladna za sve vježbače. Idealna je vrsta joge u periodima kada se osjećate umorno, iscrpljeno te kada imate mjesečnicu.

Raspored i cijene

Saznajte više

Zašto vježbati jogu?

Saznajte više