Svijest o zdravom načinu života danas je intenzivnija nego ikad prije. U užurbanom tempu svakodnevnog života sve je teže pronaći malo vremena za sebe, opustiti se i riješiti se stresa. Stres se akumulira u mišićima, previše sjedimo, osjećamo napetost u raznim dijelovima tijela, osobito u leđima. Neprestano smo zatrpani vanjskim podražajima, zvukovima, gužvom, zaboravili smo kakvog je zvuka tišina, više ne osluškujemo svoju unutrašnju glazbu i potrebe tijela. Zaboravili smo da je zdravlje istinsko bogatstvo, a unutrašnji mir sreća.

Joga je drevna vještina koja nam pokazuje put prema zdravlju, opuštanju, pronalaženju unutrašnjeg mira i ravnoteže. Ona se ne bavi samo fizičkim vježbanjem, već i opuštanjem, koncentracijom, pravilnom prehranom i pozitivnim mišljenjem. Joga je način života koji nam pomaže da sačuvamo zdravlje i postignemo unutrašnji mir i zadovoljstvo. Stoga ne čudi da je preživjela tisućljeća, zaživjela u modernom svijetu i postala popularna.

Joga studio „Pozdrav suncu“ otvoren je 2005. Tečajevi joge za početnike i napredne vježbače nude različite programe. U ugodnom prostoru punom svjetla i pozitivne energije radi se u malim grupama. Po završetku vježbanja osjećate kako tijelo pulsira novom energijom, mišići su ugodno istegnuti, ali ne osjećate iscrpljenost. Jogom možete otkloniti bolove u leđima, povećati fleksibilnost i snagu tijela, poboljšati koncentraciju, opustiti se i osvježiti um. Vježbanje potiče metabolizam, pomaže tijelu da učinkovitije iskoristi kisik i hranjive tvari, da se riješi stresa i ojača tijelo za borbu protiv bolesti, usporava starenje.

Najveći broj termina odvojen je za tradicionalnu Hatha yogu, za početnike i napredne vježbače, u tradiciji Sivananda Yoga Vedante. Vježba se i Power yoga, Vinyasa flow yoga, te posebni programi Hatha yoga 50+ i Yin yoga. Više o raznim stilovima joge i koji stil odabrati pogledajte na JOGA.

  • Vježba se u malim grupama, najviše 8 vježbača. To daje mogućnost pažljivog učenja, intenzivnog vježbanja i brzih rezultata.
  • Za vježbanje vam je potrebna udobna odjeća, mali ručnik i prostirka. Vježba se bosih nogu. Preporučljivo je ipak da ponesete nešto toplije odjeće – čarape, gornji dio trenirke ili vestu – za završno duboko opuštanje.
  • Prostirku za vježbanje možete ostaviti u studiju. Ako nemate svoju prostirku, možete ju posuditi u studiju.
  • Preporučljivo je ne jesti dva sata prije vježbanja.
  • Zbog ograničenog broja mjesta, birate svoj fiksni termin i svoju grupu. Kako budete napredovali možete mijenjati grupu i termine.
  • Joga će vas osvježiti i fizički mentalno. Nakon sata joge ne osjećate iscrpljenost, već lakoću i obilje energije.

Zašto vježbati jogu?

Ljepota joge leži u činjenici da je dostupna svima. Nema dobnih ograničenja. To znači da s jogom možemo započeti u svojim tridesetim, četrdesetim, pedesetim, šezdesetim, sedamdesetim… kad god odlučimo učiniti nešto za sebe. Gipkost tijela s godinama opada, ali iste vježbe možemo prilagoditi svojim mogućnostima. Za jogu nisu potrebne nikakve sprave, pomagala, potrebno je tek toliko prostora koliko zauzima naše tijelo u ležećem položaju i dobra volja.

Disanje

Joga je vještina koja usklađuje duh i tijelo, a najvažnija poveznica u tom stvaranju sklada je dah. Povezati dah i pokret mudrost je i umjetnost joge. Stoga se velika pozornost pridaje učenju različitih tehnika disanja. Vježbe disanja – pranayama, na fizičkoj razini opskrbljuju tijelo većom količinom kisika što ubrzava metaboličke procese i pomaže tijelu da bolje iskoristi hranjive tvari. Na mentalnoj razini vježbe disanja poboljšavaju koncentraciju, opuštaju i osvježavaju um. Vježbe disanja pročišćavaju energetske kanale, otklanjaju energetske blokade i uravnotežuju tijelo i um.

Mirno okruženje

Joga se radi u mirnom okružju, za vrijeme vježbanja ne sluša se glazba, upravo zato da bismo mogli čuti svoj dah i svoje tijelo. Nema ogledala u kojima bismo provjeravali svoj položaj. Nema nepotrebnih vanjskih podražaja osjetila. U tišini imamo prilike čuti sami sebe dok pažljivo osluškujemo i osjećamo svoje tijelo i svoju unutrašnju energiju.

Asane

Joga je posebna po tome da se vježbe ne izvode naglim ponavljanjem pokreta, već tijelo postavljamo u određeni položaj – asanu, kojeg zadržavamo neko vrijeme. Svaki položaj tijela usmjeren je na točno određenu skupinu mišića i organa. Premda neki položaji izgledaju jednostavno, potrebna je snaga i izdržljivost kako bi se tijelo zadržalo potpuno mirno. Položaji tijela zadržavaju se ovisno o iskustvu, od nekoliko udaha pa do nekoliko minuta.

Pozitivni učinci

Nakon nekoliko mjeseci vježbanja i sami ćemo primijetiti da dišemo dubljim dahom i osjećamo da imamo više energije. Joga razvija svijest o vlastitom tijelu, o držanju tijela, o disanju. Redovitim vježbanjem naučimo slušati svoje tijelo i postajemo senzibilniji prema njegovim pravim potrebama. Mišići postaju istovremeno snažni, a opet gipki i izduženi. Tijelo poprima posebnu eleganciju, a sklad duha i tijela koji se razvija jogom vidljiv je u mirnoći i nekoj neopipljivoj privlačnosti pozitivne energije kojom vježbači zrače. Uz redovito vježbanje joge postajemo opušteniji i prilagodljiviji. Spremni smo na otvaranje, prepuštanje i prihvaćanje.

Životna navika

U jogi nema izraženog natjecanja s protivnikom. Ona može biti jedino preispitivanje vlastitih granica. Nakon svakog treninga osjećamo se osvježeno i puni smo energije. Nema fizičkog umora, tek blaga zategnutost mišića što daje osjećaj da smo učinili nešto važno za sebe. Kad se jednom zaljubimo u jogu ona postaje životna navika.

Otklonimo tegobe

Jogom možemo otkloniti brojne tegobe, poput bolova u leđima, prenapetih mišića, loše probave. Kralježnica koja se smatra stupom tijela i temeljem zdravlja ostaje gipka i mlada. Joga jača tonus mišića čitavog tijela. Mišiće izdužuje i definira, ali vježbanjem joge mišići neće postati prenaglašeni. Svaki položaj – asana ima svoj učinak na tijelo, pa uz stručno vodstvo možete staviti naglasak na one vježbe koje će ublažiti vaše tegobe. Tako na primjer stoj na ramenima – sarvangasana pomaže kod proširenih vena, pas – adho mukha svanasana kod glavobolje, a riba- matsyasana, kod astme. Ako želite ublažiti menstrualne tegobe ili nadutost s posebnom ćete pažnjom vježbati položaj junaka – virasana, a ako želite poboljšati cirkulaciju – položaj ratnika – virabhadrasana. Astmatičarima koriste tehnike disanja. Tu su zatim mogućnosti ublažavanja nesanice, stresa, kroničnog umora…

PREVIŠE STRESA, PREVIŠE OBAVEZA, PREVIŠE KILOGRAMA ILI GODINA NISU NIKAKVA ZAPREKA. JOGA JE ZA SVAKOGA!



EVO NAS NA WEBU!

Objavila na datum 20/06/2012 pod kategorijom BLOG | 0 komentara

Pozdrav Suncu  zakoračio je u novu dimenziju – u virtualni prostor! S velikim veseljem sam pripremala ove stranice, uz nesebičnu suradnju divnih ljudi – vježbača, prijatelja, suradnika, moje djece. Zahvaljujem svima koji su se odazvali pozivu na suradnju! Naša se zajednička energija osjeća u svakom tekstu, u svakoj fotografiji, no više od svega, ta je pozitivna energija nosila Joga studio Pozdrav Suncu proteklih sedam godina i održala ga na životu. Na simboličkoj razini u tih je sedam godina Pozdrav Suncu izašao iz vrtića...

Opsirnije



PREVIŠE STRESA, PREVIŠE OBAVEZA, PREVIŠE KILOGRAMA ILI GODINA NISU NIKAKVA ZAPREKA. JOGA JE ZA SVAKOGA!

"Ljepota joge leži u činjenici da je dostupna svima"

Kontakt

Joga studio Pozdrav Suncu

Mašićeva 4, 10000 Zagreb

01 23 11 701;

091 16 19 607

senka.ljubic@zg.t-com.hr

www.jogapozdravsuncu.hr