Stilovi joge

SIVANANDA HATHA JOGA

Što je Sivananda hatha yoga?

Tradicionalni oblik joge – Sivananda hatha joga naglašava pravilno izvođenje položaja – asana, usklađeno disanje, izdržljivost i gipkost. Svaka se asana zadržava određeni broj udaha, a između pojedinih asana postoji kratak odmor u položaju za opuštanje. Odličan stil joge koji uči pravilnom izvođenju asana, naglašava tehnike disanja, tijelo čini gipkim i snažnim, otklanja napetosti i tjeskobu. Asane se prilagođavaju svakom vježbaču pojedinačno, poštujući njegove trenutne mogućnosti i potrebe.

Kako izgleda sat Sivananda hatha joge?

Sat Sivananda hatha joge počinje disanjem – pranayamom. Tehnike disanja obuhvaćaju puni jogijski dah, naizmjenično disanje – anuloma viloma i pročišćavajuće disanje – kapalabhati.

Pozdrav Suncu koji se izvodi nakon disanja niz je kontinuiranih asana koje zagrijavaju čitavo tijelo i razgibavaju kralježnicu koja se naizmjenično rasteže i skuplja.

Nakon zagrijavanja počinje izvođenje položaja – asana koji se nižu u Sivananda seriji. Kreće se s ležećim, zatim sjedećim i završava stojećim asanama.

Sat završava dubokim vođenim opuštanjem koje je podloga za unutrašnji mir uma i tijela. Vođeno opuštanje ima tri faze. Počinje fizičkim opuštanjem, slijedi mentalno opuštanje i na kraju duhovno opuštanje koje se postiže pomoću pozitivne i neutralne vizualizacije koja će vas povesti u slobodne, otvorene i opuštene razine vašeg bića.

Sat hatha joge traje 75 minuta, a večernja napredna grupa 90 min.

Kome je namijenjena hatha joga?

Hatha yoga je sporiji stil joge koji omogućava da predahnete nakon svake asane. Zbog toga je idealan stil joge za početnike i starije vježbače.

Za napredne vježbače hatha joga nudi složene varijacije osnovnih asana kao i produženo vrijeme zadržavanja tijela u određenoj asani. Na taj način, napredni vježbači vježbaju izdržljivost i samodisciplinu, a zdravstveni učinci pojedine asane postaju intenzivniji.

ASHTANGA JOGA

Što je Ashtanga joga?

Ashtanga joga je tradicionalni stil joge, koji vas u nizu asana povezanih dinamičnom vinyasom korak po korak uvodi u otvaranje tijela, posebno osjetljivih djelova poput kukova, zadnjih loža, ramena. Granice tijela se polako pomiču, a uvijek isti redoslijed asana pruža vam čvrstu strukturu i pomaže vam da još bolje uočite svoj napredak. U ashtanga jogi diše se posebnom tehnikom disanja – ujjayi, a asane se zadržavaju 5 udaha. Prva serija Ashtange otvorit će vaše tijelo i pročistiti vaše tijelo na energetskoj razini.

Ovaj tradicionalni stil izuzetno vole muškarci, a možete ga vježbati na vođenim satovima – Ashtanga Led ili na posebnoj vrsti sata Ashtanga – mysore. To je specifičan način vježbanja u kojem učitelj ne vodi sat, već svaki vježbač vježba seriju samostalno uz podršku učitelja koji asistira, objašnjava, ukazuje na detalje prakse i poćenito pomaže vježbaču da praksa bude što učinkovitija. Vježbači tako vježbaju svojim tempom i svojim intenzitetom, pa je Ashtanga Mysore prikladna za potpune početnike, kao i za iskusne vježbače.

ABC JOGA (Joga za početnike)

Što je ABC joga?

ABC joga je namijenjena početnicima. Naglasak je na polaganom i ispravnom izvođenju stojećih, sjedećih i ležećih asana koje su temelj svih stilova joge. Nakon što se dobro upoznate s osnovama, možete nastaviti vježbati bilo koji drugi stil joge, ili možete koliko god želite uživati u ABC satovima.

Kako izgleda sat ABC joge?

Sat ABC joge počinje disanjem i osvješćivanjem tijela, što pomaže centriranju uma i tijela. Nastavlja se Pozdravom Suncu, za zagrijavanje tijela i razbuđivanje kralježnice. Potom se izvode asane, jogički položaji u nizu od stojećih, preko sjedećih do ležećih asana. Učitelj stavlja naglasak na pravilno izvođenje položaja uz mnogo uputa i astistencije. Svaka se asana zadržava tako da imate priliku osjetiti položaj, osvijestiti dah. Sat završava opuštanjem u savasani – položaju za opuštanje. Sat ABC joge traje 75 minuta.

Kome je namijenjena ABC joga?

ABC joga je prvenstveno namijenjena početnicima ili vježbačima koji žele vrlo pažljivo izvoditi asane i vježbati sporijim tempom.

VINYASA FLOW JOGA

Što je vinyasa flow joga?

Vinyasa flow je moderni stil joge, prilagođen dinamici i stilu života suvremenih vježbača. Klasične joga asane vođene su dahom, teku jedna u drugu povezujući tijelo, dah i um u jedinstvenu energetsku cjelinu. No to ne znači da mu nedostaje smirujući element kojeg naglašavaju tradicionalni oblici joge. Koncentracijom na povezivanje disanja i pokreta oživljeni energetski tokovi odnose napetosti tijela i uma.

Kako izgleda sat vinyasa flow joge?

Nakon početnog centriranja i otvaranja s blagim razgibavanjem, sat vinyasa flow joge počinje Pozdravom suncu. Nastavlja se intenzivnim istezanjima u grupama asana koje naglašavaju određene dijelove tijela. Izvode se stojeće, sjedeće i ležeće asane. Svaki sat ima svoju posebnu „temu“ u kojoj se više pozornosti posvećuje pretklonima prema naprijed ili prema otraga, otvaranju kukova, vježbama ravnoteže itd . Sat završava opuštanjem u savasani. Sat vinyasa flow joge traje 75 minuta.

Kome je namijenjena vinyasa flow joga?

Vinyasa flow joga je namijenjena podjednako početnicima kao i naprednim vježbačima, no onima koji žele malo dinamičniji stil vježbanja. Vinyasa flow yoga naglašava tijek energije koji će s vremeno naglasiti vašu snagu i izdržljivost. Njena protočnost nosi u sebi plesni, spontani element posebnog senzibiliteta. Ako želite osloboditi kreativne potencijale svog tijela, spontanu energiju, a ostati u tradiciji joge, ovaj je stil idealan za vas.

SENIOR HATHA JOGA 60+

Senior Hatha joga 60+ je posebno složen program prilagođen starijim vježbačima bez prethodnog iskustva i iskusnim vježbačima kojima zdravstvene tegobe ili ozljede propisuju poseban ritam vježbanja.

Joga 60+ je posebno prilagođen svakom vježbaču, njegovoj zdravstvenoj situaciji i gipkosti. Tijelo s godinama gubi svoju gipkost, no to nije razlog da se odreknete joge. Čak i stariji početnici kontinuiranim vježbanjem mogu vidljivo poboljšati gipkost tijela i zglobova, rastezljivost kralježnice i izdržljivost. Sat Senior Hatha joge 60+ traje 75 minuta.

YIN JOGA

Što je Yin joga?

Yin joga je, za razliku od aktivnih – yang oblika joge (hatha, ashtanga, vinyasa flow), pasivniji, revitalizirajući i relaksirajući oblik joge koji je usmjeren na nježno istezanje i jačanje dubokih, često rigidnih tkiva, kao što su tetive, ligamenti i mišićne ovojnice. To se postiže dugim zadržavanjem tijela u pozicijama koje su usmjerene uglavnom na otvaranje kukova i donjeg dijela leđa i usmjerenošću na dah. Iako je tijekom vježbanja yin joge tijelo pasivno, um je vrlo aktivan i fokusiran. Yin joga donosi mentalno i emotivno smirenje, odlična je priprema za meditaciju.

Kako izgleda sat yin joge?

Sat yin joge sastoji se pasivnih, duboko opuštajućih asana koje se izvode uglavnom na podu uz minimalnu mišićnu aktivnost. Svaka asana se drži od jedne do pet minuta. Asane su usmjerene na donji dio tijela: noge, kukove i donji dio leđa, te dijelove tijela u blizini kralješnice i unutarnjih organa. Asane se prilagođavaju svakom vježbaču pojedinačno, poštujući njegove trenutne mogućnosti i potrebe. Sat Yin joge traje 60 min.

Kome je namijenjena yin joga?

Yin joga je komplementarna aktivnijim oblicima joge te je prikladna za sve vježbače. Idealna je vrsta joge u periodima kada se osjećate umorno, iscrpljeno te kada imate mjesečnicu.

RESTORATIVE – OBNAVLJAJUĆA JOGA

Što je Obnavljajuća joga?

Obnavljajuća joga je mirniji, revitalizirajući i obnavljajući stil joge. Naglasak je na asanama koje se izvode na podu, u sjedećem ili ležećem položaju, te se pri tome koriste rekviziti koji mogu olakšati položaj: dekice, ciglice i trake.

Kako izgleda sat Obnavljajuće joge?

Sat obnavljajuće joge počinje osvješćivanjem tijela i disanjem. Tijelo se priprema za asane izvođenjem pozdrava mjesecu ili jednostavnijim verzijama pozdrava suncu. Svaki se položaj zadržava nešto duže, a izvode se sve vrste jogičkih položaja, pretkloni naprijed, pregibi otraga, uvijanja kralježnice, inverzije. Obnavljajuća joga, kao i ostali stilovi, balansira energiju lijeve i desne strane tijela, uskađuje um, dah i tijelo, balansira hormone, te donosi duboko opuštanje. Sat završava dubokim vođenim opuštanjem.

Kome je namijenjena Obnavljajuća joga?

Obavljajuća joga namijenjena je početnicima koji žele nešto polaganiji tempo vježbanja, vježbačima koji imaju neke blaže tegobe s kralježnicom, kukovima, zglobovima, te iskusnim vježbačima koji vježbanje nekog od dinamičnijih stilova joge žele upotpuniti i uravnotežiti mirnijom praksom.

PRIVATNI SAT

Ako zbog obaveza nemate mogućnost dolaziti na redove satove, ako ste imali ozljede zbog kojih je potrebno posebno prilagoditi sat ili želite visoko individualizirano vježbanje joge, nudimo privatne satove s nekim od naših učitelja.

DISANJE – PRANAYAMA

Životna energija – prana posvuda je oko nas i u nama. Unosimo ju u tijelo disanjem, hranom, vježbanjem. Najlakši način da postanemo svjesniji te činjenice, da povećamo svoju životnu energiju i naučimo ju kontrolirati je vježbanje joge i posebnih tehnika disanja. Pranayama doslovno znači kontrola životne energije – koju ćemo najlakše kontrolirati tako da kontroliramo svoje disanje. Tehnike disanja pomno su razrađene u jogijskoj tradiciji.

U svakodnevnoj žurbi u obavljanu obaveza često dišemo plitkim dahom. Osnovna tehnika disanja – puni jogijski udah – pomoći će vam da disanjem punim plućima opskrbite svoje tijelo većom količinom kisika. S vremenom razvijate svijest o disanju i počinjete stalno disati punim dahom. Veća količina kisika u tijelu ima brojne pozitivne učinke, ubrzava izmjenu tvari, netko će bolje spavati, a netko primijetiti da koža lica izgleda svježije.

Tehnika naizmjeničnog disanja – anuloma viloma – uravnotežiti će energetske razine tijela, pročistiti energetske kanale – nadije – i otvoriti ih za nesmetani tijek prane čitavim tijelom. Tehnika anuloma viloma odlična je za otklanjane stresa i koncentraciju. Da biste pratili ritam disanja morate se koncentrirati na to što radite. Pritom se um fokusira samo na disanje i na taj način, bar na kratko neće odlutati u prošlost ili u budućnost. Dok dišete živite u sadašnjem trenutku, a napetosti i brige otječu iz vašeg tijela i uma, postajete smireniji.

Tehnika kapalabhati je tehnika koja čisti pluća i dišne putove, čisti energetske kanale – nadije. Kad se ti kanali pročiste, tijekom vježbanja i disanja vaše će tijelo primiti više svježe energije. Stoga se nakon pranayame osjećate „kao da ste se istuširali iznutra“! Osjećaj lakoće, svježine i energije ponijet će vas prema novim životnim zadacima.

Kad učinite nešto za sebe, kad učinkovito obnovite svoju energiju, moći ćete dati više svima onima koji vas trebaju, djeci, partneru, roditeljima, kućnim ljubimcima, prijateljima, kolegama.

MEDITACIJA

Meditacija je prirodno stanje uma i svatko može uspješno meditirati. Ipak, meditacija može biti izazovna i zahtjevna. Kad sjednete i zatvorite oči, usmjerite se prema svojoj nutrini, počinje prava unutrašnja drama, vrtlog misli koje nam često ne dopuštaju da ostanemo mirni. Meditacija je rad s vlastitim mislima, njegovanje uma, susret sa samim sobom. To je vrlo individualno i vrlo intimno iskustvo. Potrebna je upornost i strpljivost. Meditacijske tehnike i vježbe, koje su vrlo jednostavne, mogu pomoći da se ne obeshrabrite na svom meditacijskom putovanju.

Učitelji raznih duhovnih škola predlažu pomoćne tehnike meditacije koje su u osnovi vrlo slične. To su primjerice ponavljanje mantre, usredotočenost na prazninu između dva daha, svjedočenje misaonom procesu, vizualizacija. Sve su tehnike meditacije poput vrata koja vode u beskonačni prostor s one strane granica našeg uma. Taj beskonačni prostor vječnog i istinskog postojanja uvijek je tu u svojoj jasnoći, ljubavi, urođenoj dobroti.

Vođena meditacija jednako je korisna potpunim početnicima kao i iskusnim meditantima. Svaki sat počinje disanjem, primjenjujemo osnovne jogičke tehnike pranayame, što je izvanredna priprema za vođenu meditaciju. Meditaciju vodi Senka koja je svoja prva meditacijska iskustva stekla 2005. u ashramu Sivananda Yoga Vedanta akademije. Senka je prevela knjigu Sally Kempton: Meditacija nakladničke kuće Planetopija, objavljenu 2015. Senka podučava meditaciju upravo onako kako je naučila od svojih učitelja, swamija Sivadasanande i swami Ramapriyanande. To je tradicionalna matra meditacija. Dođite podijeliti to jedinstveno iskustvo, napraviti svoje prve meditacijske korake ili dobiti podršku u osobnoj meditacijskoj praksi.

BOWSPRING / SRIDAIVA

Joga stalno evoluira i prilagođava se načinu života suvremenih ljudi, a da pri tome ostaje duboko ukorijenjena u tradiciju. Poznavanje anatomije, myofascia i otkrića o energiji tijela oblikovala su novi stil vježbanja – BOWSPRING (SRIDAIVA). Ovaj stil su prije par godina počeli razvijati Desi Springer i John Friend, stil koji ubrzano osvaja svijet, a sad ga možete vježbati i u Zagrebu! To je sustav vježbanja tijela i uma s naglaskom prirodne zakrivljenosti kralježnice, te specifično postavljenim glavnim dijelovima tijela što uključuje stopala i dlanove, gornji dio leđa, gluteuse i vrat. To rezultira drugačijim osnovnim položajem tijela koji se zove BOWSPRING. Joga asane su iste ali se izvode s drugačijom osnovnom posturom tijela što rezultira novom sviješću o tijelu, većom lakoćom i snažnijim untrašnjim energetskim strujanjima, dok smo istovremeno čvrsto ukorijenjeni i snažni.

Bowspring praksa između ostalog cilja na nesvjesne posturalne obrasce koje smo stvorili kako bismo se zaštitili. Čistimo ne samo fizičko tijelo, već i stare psiho-emotivne obrasce koji su duboko ukorijenjeni čak i u našu staničnu memoriju. Zvuči komplicirano? Zapravo je vrlo prirodno, jednostavno i očaravajuće. Bowspring (Sridaivu) možete vježbati na psoebnim radionicama sa Senkom koja se prije nekoliko godina zaljubila u Sridaivu, te strastveno vježba, uči i želi podijeliti svoja iskustva.

Raspored i cijene

Saznajte više

Zašto vježbati jogu?

Saznajte više