JOGA

HATHA YOGA

Što je Sivananda hatha yoga

Tradicionalni oblik joge – Sivananda hatha yoga naglašava pravilno izvođenje položaja – asana, usklađeno disanje, izdržljivost i gipkost. Svaka se asana zadržava određeni broj udaha, a između pojedinih asana postoji kratak odmor u položaju za opuštanje. Odličan stil joge koji uči pravilnom izvođenju asana, naglašava tehnike disanja, tijelo čini gipkim i snažnim, otklanja napetosti i tjeskobu. Asane se prilagođavaju svakom vježbaču pojedinačno, poštujući njegove trenutne mogućnosti i potrebe.

Kako izgleda sat Sivananda hatha yoge

Sat Sivananda hatha yoge počinje disanjem – pranayamom. Tehnike disanja obuhvaćaju puni jogijski dah, naizmjenično disanje – anuloma viloma i pročišćavajuće disanje – kapalabhati.

Pozdrav Suncu koji se izvodi nakon disanja niz je kontinuiranih asana koje zagrijavaju čitavo tijelo i razgibavaju kralježnicu koja se naizmjenično rasteže i skuplja.

Nakon zagrijavanja počinje izvođenje položaja – asana koji se nižu u Sivananda seriji. Kreće se s ležećim, zatim sjedećim i završava stojećim asanama.

Sat završava dubokim vođenim opuštanjem koje je podloga za unutrašnji mir uma i tijela. Vođeno opuštanje ima tri faze. Počinje fizičkim opuštanjem, slijedi mentalno opuštanje i na kraju duhovno opuštanje koje se postiže pomoću pozitivne i neutralne vizualizacije koja će vas povesti u slobodne, otvorene i opuštene razine vašeg bića.

Sat hatha yoge traje 75 minuta, a večernja napredna grupa 90 min.

Kome je namijenjena hatha yoga

Hatha yoga je sporiji stil joge koji omogućava da predahnete nakon svake asane. Zbog toga je idealan stil joge za početnike i starije vježbače.

Za napredne vježbače hatha yoga nudi složene varijacije osnovnih asana kao i produženo vrijeme zadržavanja tijela u određenoj asani. Na taj način, napredni vježbači vježbaju izdržljivost i samodisciplinu, a zdravstveni učinci pojedine asane postaju intenzivniji.

ASHTANGA YOGA

Što je Ashtanga yoga

Ashtanga yoga je tradicionalni stil yoge, koji vas u nizu asana povezanih dinamičnom vinyasom korak po korak uvodi u otvaranje tijela, posebno osjetljivih djelova poput kukova, zadnjih loža, ramena. Granice tijela se polako pomiču, a uvijek isti redoslijed asana pruža vam čvrstu strukturu i pomaže vam da još bolje uočite svoj napredak. U ashtanga yogi diše se posebnom tehnikom disanja – ujjayi, a asane se zadržavaju 5 udaha. Prva serija Ashtange otvorit će vaše tijelo i pročistiti vaše tijelo na energetskoj razini. Ovaj tradicionalni stil izuzetno vole muškarci, a možete ga vježbati na vođenim satovima – Ashtanga Led ili na posebnoj vrsti sata Ashtanga – mysore. To je specifičan način vježbanja u kojem učitelj ne vodi sat, već svaki vježbač vježba seriju samostalno uz podršku učitelja koji asistira, objašnjava, ukazuje na detalje prakse i poćenito pomaže vježbaču da praksa bude što učinkovitija. Vježbači tako vježbaju svojim tempom i svojim intenzitetom, pa je Ashtanga Mysore prikladna za potpune početnike, kao i za iskusne vježbače.

ABC YOGA

Što je power yoga

[ABC] yoga je namijenjena početnicima. Naglasak je na polaganom i ispravnom izvođenju stojećih, sjedećih i ležećih asana koje su temelj svih stilova joge. Nakon što se dobro upoznate s osnovama, možete nastaviti vježbati bilo koji drugi stil joge, ili možete koliko god želite uživati u ABC satovima.

Kako izgleda sat ABC yoge

Sat ABC yoge počinje disanjem i osvješćivanjem tijela, što pomaže centriranju uma i tijela. Nastavlja se Pozdravom Suncu, za zagrijavanje tijela i razbuđivanje kralježnice. Potom se izvode asane, jogički položaji u nizu od stojećih, preko sjedećih do ležećih asana. Učitelj stavlja naglasak na pravilno izvođenje položaja uz mnogo uputa i astistencije. Svaka se asana zadržava tako da imate priliku osjetiti položaj, osvijestiti dah. Sat završava opuštanjem u savasani – položaju za opuštanje. Sat ABC yoge traje 75 minuta.

Kome je namijenjena ABC yoga

[ABC]yoga je prvenstveno namijenjena početnicima ili vježbačima s ozljedama koji žele vrlo pažljivo vježbati.  

VINYASA FLOW YOGA

Što je vinyasa flow yoga

Vinyasa  flow je moderni stil joge, prilagođen dinamici i stilu života suvremenih vježbača. Klasične joga asane vođene su dahom, teku jedna u drugu povezujući tijelo, dah i um u jedinstvenu energetsku cjelinu. No to ne znači da mu nedostaje smirujući element kojeg naglašavaju tradicionalni oblici joge. Koncentracijom na povezivanje disanja i pokreta oživljeni energetski tokovi odnose napetosti tijela i uma.

Kako izgleda sat vinyasa flow yoge

Nakon početnog centriranja i otvaranja s blagim razgibavanjem, sat vinyasa flow yoge počinje Pozdravom suncu. Nastavlja se intenzivnim istezanjima u grupama asana koje naglašavaju određene dijelove tijela. Izvode se stojeće, sjedeće i ležeće asane. Svaki sat ima svoju posebnu „temu“ u kojoj se više pozornosti posvećuje pretklonima prema naprijed ili prema otraga, otvaranju kukova, vježbama ravnoteže itd . Sat završava opuštanjem u savasani. Sat vinyasa flow yoge traje 75 minuta.

Kome je namijenjena vinyasa flow yoga

Vinyasa flow yoga je namijenjenapodjednako početnicima kao i naprednim vježbačima, no onima koji žele malo dinamičniji stil vježbanja. Vinyasa flow yoga naglašava tijek energije koji će s vremeno naglasiti vašu snagu i izdržljivost. Njena protočnost nosi u sebi plesni, spontani element posebnog senzibiliteta. Ako želite osloboditi kreativne potencijale svog tijela, spontanu energiju, a ostati u tradiciji joge, ovaj je stil idealan za vas.

HATHA YOGA 60+

Hatha yoga 60+ je posebno složen program prilagođen starijim vježbačima bez prethodnog iskustva i iskusnim vježbačima kojima zdravstvene tegobe ili ozljede propisuju poseban ritam vježbanja.

Joga 60+ je posebno prilagođen svakom vježbaču, njegovoj zdravstvenoj situaciji i gipkosti. Tijelo s godinama gubi svoju gipkost, no to nije razlog da se odreknete joge. Čak i stariji početnici kontinuiranim vježbanjem mogu vidljivo poboljšati gipkost tijela i zglobova, rastezljivost kralježnice i izdržljivost. Sat Hatha yoga 60+ traje 75 minuta.

YIN YOGA

Što je Yin yoga

Yin yoga je, za razliku od aktivnih – yang oblika joge (hatha, power, vinyasa flow), pasivniji, revitalizirajući i relaksirajući oblik yoge koji je usmjeren na nježno istezanje i  jačanje dubokih, često rigidnih tkiva, kao što su tetive, ligamenti i mišićne ovojnice. To se postiže dugim zadržavanjem tijela u pozicijama koje su usmjerene uglavnom na otvaranje kukova i donjeg dijela leđa i usmjerenošću na dah. Iako je tijekom vježbanja yin yoge tijelo pasivno, um je vrlo aktivan i fokusiran. Yin yoga donosi mentalno i emotivno smirenje, odlična je priprema za meditaciju.

Kako izgleda sat yin yoge

Sat yin yoge sastoji se pasivnih, duboko opuštajućih asana koje se izvode uglavnom na podu uz minimalnu mišićnu aktivnost. Svaka asana se drži od jedne do pet minuta. Asane su usmjerene na donji dio tijela: noge, kukove i donji dio leđa, te dijelove tijela u blizini kralješnice i unutarnjih organa. Asane se prilagođavaju svakom vježbaču pojedinačno, poštujući njegove trenutne mogućnosti i potrebe. Sat Yin yoge traje 75 min.

Kome je namijenjena yin yoga

Yin yoga je komplementarna aktivnijim oblicima joge  te je prikladna za sve vježbače. Idealna je vrsta joge u periodima kada se osjećate umorno, iscrpljeno te kada imate mjesečnicu.

DISANJE – PRANAYAMA

Zivotna energija – prana posvuda je oko nas i u nama. Unosimo ju u tijelo disanjem, hranom, vježbanjem. Najlakši način da postanemo svjesniji te činjenice, da povećamo svoju životnu energiju i naučimo ju kontrolirati je vježbanje joge i posebnih tehnika disanja. Pranayama doslovno znači kontrola životne energije – koju ćemo najlakše kontrolirati tako da kontroliramo svoje disanje. Tehnike disanja pomno su razrađene u jogijskoj tradiciji.

U svakodnevnoj žurbi u obavljanu obaveza često dišemo plitkim dahom. Osnovna tehnika disanja – puni jogijski udah – pomoći će vam da disanjem punim plućima opskrbite svoje tijelo većom količinom kisika. S vremenom razvijate svijest o disanju i počinjete stalno disati punim dahom. Veća količina kisika u tijelu ima brojne pozitivne učinke, ubrzava izmjenu tvari, netko će bolje spavati, a netko primijetiti da koža lica izgleda svježije.

Tehnika naizmjeničnog disanja – anuloma viloma – uravnotežiti će energetske razine tijela, pročistiti energetske kanale – nadije – i otvoriti ih za nesmetani tijek prane čitavim tijelom. Tehnika anuloma viloma odlična je za otklanjane stresa i koncentraciju. Da biste pratili ritam disanja morate se koncentrirati na to što radite. Pritom se um fokusira samo na disanje i na taj način, bar na kratko neće odlutati u prošlost ili u budućnost. Dok dišete živite u sadašnjem trenutku, a napetosti i brige otječu iz vašeg tijela i uma, postajete smireniji.

Tehnika kapalabhati je tehnika koja čisti pluća i dišne putove, čisti energetske kanale – nadije. Kad se ti kanali pročiste, tijekom vježbanja i disanja vaše će tijelo primiti više svježe energije. Stoga se nakon pranayame osjećate „kao da ste se istuširali iznutra“! Osjećaj lakoće, svježine i energije ponijet će vas prema novim životnim zadacima.

Kad učinite nešto za sebe, kad učinkovito obnovite svoju energiju, moći ćete dati više svima onima koji vas trebaju, djeci, partneru, roditeljima, kućnim ljubimcima, prijateljima, kolegama.

 

JOGA ZA DJECU (4-9 godina) i TEEN JOGA (9-13 godina)

Vježbanje joge kroz igru i zabavu!

JOGA ZA DJECU (4-9 godina)

 

Joga je praksa integracije svih aspekata prirode – tijela, uma i duha u apsolutnoj harmoniji.  Kao što pomaže odraslima, joga je zdrava i pristupačna za djecu te na različitim nivoima pomaže djeci  – od tjelesnog razvoja do emocionalne ravnoteže i društvene integracije. Joga se preporuča i djeci koja su mirna i sramežljiva i djeci koja su energična i vrlo aktivna, a svako dijete se može pronaći u grupnom vježbanju joge.

 

Joga satovi za djecu strukturirani su tako da kombiniramo zadane forme igre, pjesme i plesa sa slobodnim, spontanim i kreativnim idejama djece u grupi te na zabavan i dječji način učimo djecu samostalnosti u preispitivanju granica svojeg tijela i pokreta.

Usmjerenost na disanje, pokret i položaj tijela u prostoru pomažu djetetu u razvoju koordinacije, ravnoteže i stabilnosti tijela. Joga položaji utječu na fleksibilnost tijela i razvijaju snagu, jer učimo koristiti mišiće na nove načine i u novim relacijama u odnosu na prostor, bilo da sjedimo, stojimo ili ležimo na podu.

 

Na emocionalnom i psihološkom nivou kroz jogu djeca razviju pozitivnu sliku o sebi, samopouzdanje i samopoštovanje. Kako se poboljšava naša ravnoteža u određenim položajima ili kako razvijamo koncentraciju na psihičkom nivou te s vremenom možemo postići više nego na početku, djeca dobivaju osjećaj sreće i postignuća.

Kroz različite poze joge i vježbe disanja koje izvodimo kroz igru, glazbu i ples djeca razvijaju mehanizme reakcija na nove situacije, uče se samootkrivanju i razvijaju znatiželju.

Koristeći tehnike opuštanja i kreativne vizualizacije djeca razvijaju vlastite sposobnosti smirivanja i opuštanja, koje mogu prenijeti i u druga područja svojeg žiovta i prakticirati gdje god im to može pomoći.

Kroz satove joge potičemo djecu da budu ono što jesu – zaigrani, veseli i kreativni.

 

Budući da se joga za djecu vježba u grupama, djeca se kroz jogu uče suradnji, toleranciji i poštivanju drugih.  Nema natjecanja među djecom, a svi imaju mogućnost probati i na svoj kreativan način i uspjeti u vježbanju novih položaja.

Učimo vrijedosti kao što su: nenasilje, iskrenost, darežljivost, zajedništvo, tolerancija, prihvaćanje, upornost i zahvalnost. Bavimo se malim stvarima u životu i kreiramo naš mali zajednički svijet prema onome što je djeci u grupi važno i prema onome što oni vole.

Učimo se strpljenju i usmjerenosti na proces postizanja ciljeva, a ne samo na krajnje rezultate.  Učimo i o važnosti prirode i životinja dok oponašamo njihove pokrete, zvukove i položaje, a upoznajemo i druge kulture kroz glazbu, jezik i drugačije običaje. I u svemu tome se puno, puno smijemo i zabavljamo!

 

 

TEEN JOGA (9-13 godina)

 

Kod djece se u dobi od 9-13 godina događaju mnoge fizičke i psihološke promjene. Djeca se više orjentiraju prema van, socijaliziraju se i mišljenje vršnjaka im postaje vrlo važno. Razvijaju se duboka prijateljstva, sposobnost humora i suptilne komunikacije, a poimanje svijeta oko nas se produbljuje.

Djeca se u toj dobi suočavaju sa sve više izazova, a školske obaveze postaju sve zahtjevnije. Realnost zamjenjuje imaginaciju dok postupno upoznajemo svijet odraslih.

Joga se u tom razdoblju može koristiti kao most između našeg djetinjstva i adolescencije.  Kroz jogu djeca i mladi imaju priliku upoznati sebe i svoje tijelo te razumijeti promjene kroz koje prolaze. Također, kroz jogu dijete razvija koncentraciju i fokus, što će neposredno utjecati i na uspjeh u praćenju školske nastave i savladavanju novog gradiva.

U ovoj dobi se u satovima joge još uvijek koriste tehnike kao što je pričanje priča, maštanje o putovanjima, zabava i smijeh s postupnim prijelazom prema zahtjevnijim položajima i sekvencama iz stilova joge za odrasle.

 

Joga satovi za djecu i teense traju po 45 minuta, a vježbamo u ugodnoj odjeći (tajice, ternirka i sl.).